Тема. Права дитини. Поняття прав дитини. Конвенція ООН про права дитини. Захист прав дитини.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: За підручником: параграф 12.
Практично: створити ментальну карту "Права дитини".
Дитяча праця у 18-19 ст.: https://www.worldhistory.org/trans/uk/2-2216/
Міжнародні стандарти у галузі прав дитини
Женевська декларація прав дитини: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F_%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2_%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B8
Конвенція прав дитини: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_021#Text
Проблемні запитання
1. Чи можуть права дитини, закріплені в Конвенції ООН, вважатися абсолютно універсальними для всіх країн світу? Де проходить межа між необхідністю захисту прав дитини та повагою до національних, релігійних чи культурних традицій суспільства, які можуть суперечити цим правам (наприклад, ранні шлюби, методи виховання)?
2. Яким чином можна ефективно забезпечити право дитини на захист від батьківського насильства, не порушуючи при цьому право сім'ї на невтручання у приватне життя, і хто має приймати остаточне рішення про межу втручання?
3. Наскільки реально і необхідно залучати дитину до прийняття важливих рішень, що її стосуються (освітній маршрут, медичне лікування, судові справи)? Як суспільство чи школа можуть об'єктивно оцінити рівень «зрілості» дитини для того, щоб її думка була вирішальною?
4. Якщо держава гарантує право на належний рівень життя, але батьки неспроможні його забезпечити: чи має держава фінансово компенсувати цю неспроможність, і до якої міри? Чи не створює це залежності від соціальних виплат?
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.